Monday, October 4, 2010

Setiap yang hidup,pasti merasainya.....


tengahari ni aku xtau knape...tibe2 jiwa aku jadi syahdu...
tnpa sedar bibir ini,menyanyikan lagu "fantasia bulan madu"....
tp di kepala ku ini,terfikir "bagaimana 1 hari nnti,Allah Taala mengujiku dengan memisahkan aku dgan suami tercinta buat selama-lamanya"....

tib2..dup!!!
di jantungku terase saat2 itu...
bagaimana aku nk mnghadapi hari2ku tanpa dia...
mmg semua manusia akan merasai ajalnya,tp aku masih belum bsedia...
x tertanggung rasenye untuk menerima ujianmu itu Ya Allah...
airmata aku mengalir seolah2 menghayati saat2 itu...
rase mcm bodoh pon ade...tp nk buat mcmna..itu y aku rsai saat ini...

teringat pula kawan kpda sahabatku d tganu...
bberapa hari sebelum raya puasa y lepas,kawannya kehilangan suami tcinta akibat xcident...
aku buke facebook dia dan bce setiap luahan perasaan wanita yang bgelar ibu itu...
anak masih kecil,ttpi Allah tlalu mnyayangi suaminya.....
sungguh tabah wanita itu mnghadapi hari2 y mendatang....

jiwa aku masih lagi menghayati "aku di tempat dia"
Ya Allah,....pe y aku akan lakukan...
kenangan bersamanya bgaikan hidup...
bermain2 depan mata...saat gembira,sedih,suka dan duka....
sume bagaikan wayang y bersilih ganti....

wehh...x tahan r rase ni..
baik aku col hb aku skang....
hilangkan rindu ni....
hehe...

buat kawan bunda,semoga dirinya tabah.....

2 comments:

  1. pernah terfikir gtu, pastu nangis2..takuuuutttt...

    ReplyDelete
  2. dha..kadang2 kita kna buat persiapan untuk kehilangan yang tersayang..apatah kalu dah ade anak..walaupun payah nak terima sekurang2nyer kita ada perancangan dan persediaan untuk menerima yang pasti akan datang

    ReplyDelete