Wednesday, June 2, 2010

+++KEPENTINGAN HP+++



Arini aku ke PUTRAJAYA...bukan de meting or papepon..just nk mnyibuk kat sne..kebetulan hubby de meting d MOA...so aku pon p la lepak2 ngan geng2 HIP...
nak dijadikan cite,tghari da lapa bangat...kebetulan plak anem ajak p makan ..aku pon pe lg..itut jela..lgpon hubby x habis meting lg..kitorg g makan kat CYBERJAYA..ilis y rekemen tempat ni...name restoran ni OLD TOWN ...then punyela lapar makan 2,x sedar hubby bagi msej tnye "lambat lg ke blik?"...coz dia da abih meting time tu...
after 20 minit rasenye,aku baru sedar de sms masuk..pas2 aku col hubby...
dia ckp dia kuar ngan kawan dia pegi ke Bangi..aku pon ok jela...
so bile da smpi HQ,aku col lg dia,n dia ckp lame lg..so aku pon beransurla nk balik coz dak2 HIP de meting FOCUS GROUP..nkgla umah mysis d precint 9...
dah la dekat 15 mnit tggu bas dlm keadaan panas...pale pon da pening..bile de bas je lalu,aku tahan je..nak bc tulisan depan bas tu,da x sempat dah..main tahan je bas...
mase tnye driver bas 2,dia ckp g precint 9..aku ase aku slah tnye..coz bile da naik bas,baru trfikir,bas ni mesti nkg ke PUTRAJAYA SENTRAL...mmg betulla...mase kat trafic light,bas da belok ke kiri...ke kanan uah adik aku...nk xnak aku kene g jugak central..nk jalan kaki jauh plak ke flat hjau tu..
bile da smpi central,cari bas ke flat hjau xde plak...byak y da jalan..
.so aku pon gtau la my sis y x jadi nkg umah dia n cdg lepak kat sentral je smbil tggu my hubby...kitorg da janj nk jumpe kat c2...y xbestnye,bile col hubby,asik operator je jawab..bile mesej,pending plak...aku da panic dah coz bateri hp nk habis...
aku smpi d sentral dlm kul 2...then lepak2 r c2 smbil tggu hubby...then kul 3..col2 hubby x dapat gak..mesej stil pending..hp aku plak asik berbunyi bateri nk kong...
terfikir plak nk mesej nor...mesejla faizah nor tnye no hp org y kuar ngan hubby aku 2...dia x balas..then aku mesej fatt..same gak x balas...15 minit mnnati lame sgt,aku pon col nor..dia plak tgh kusus..then after col 2 baru dia mesej ckp xde number org 2..then col fatt...
mase tgh2 col fatt la bateri hp aku terus mampusssssssssss....
baru je dia cakap 01928918_ _ ...just 2 number je lg..
ai mmg nasib aku malang betul..aku fkir mybe hp hubby aku batry pon kong gak..cdgla nk kol org 2..tp x smpat amik nombor....
da hampir sejam setengah aku nunggu kat c2..cari public phone pon x nampak btg idung...
aku pon,amikla kl sentral transit n amik tren to kl sentral...redah jela even x bape pndai...
bile da kat KL sentral terfikir nk beli batery baru ..x terfikir plak nk cari public phone...
then tnye2 hrga,mahal bangat sihhh...
aku pon dengan keadaan dahaga y melampau2 cari train tuk balik ke hotel plak...nasib baik senang jek..coz problem aku arah naik tren ni..selalu cnfuse...
dlam 4.30 aku smpi hotel...
bile kat hotel,mule2 wat cas hp..
col hubby,dia ckp stil d PUTRAJAYA CENTRAL....bkannye sngaja biarkan dia tggu kat sane..tp keadaan y buat sume ni jadi rumit..hope dia x marah..coz dua2 letih mnunggu..haha
nk dijadikan cite,mase col 2, dia gtau aku dia smpi kat putjaya central lam kul 3...
mmg xde rezki kitorg nk jmpe kat sn kut..xpela..nkwat cane...
dari sume2 y berlaku ni,aku blajar bnyak bnde..kui kui..
n y pling pnting,HP..mesti ade lebih dari 1..xpon b4 kuar rumah,mkesure bateri full....
n now im waiting for him...

1 comment:

  1. pnj jg jd mcm tu..panic jap rs..tp kena beringat la ye..

    ReplyDelete