Tuesday, March 1, 2011

Streamyx ni!!!

Dah berapa lame nk cite sal ni..arini baru rajin sket...
nk story pasal streamyx arrr...xpuas hati betul.
dari mule apply,sampi skang...
alkisahnya, dalm akhir bulan 8 ari tu,kat tempat aku de promo streamyx 1 Malaysia..
aku pon pe lagi..coz pakejnye murah.
aku amik 1mb just 68 sebulan..n paling best, free notebook.
n problem bmula after submit borang lagi...
ade akak kat ofis ni apply semggu lepas aku,dah dipasang tepon rumah..
umah aku belum lg..then aku hold for 1 week lg...xde gak bunyi2 diorg nk pasang umah aku..
aku col la agen yang aku apply ni,then boleh dia ckp area umah aku xde streamyx..
aii pelik betul.umah aku area bandar..xkan xde streamyx..then aku ckp kat dia,klu xde,nape x gtau.aku duk tggu2 jgak r...
mmm..pelik kan.area bndar xde stramyx.walhal jiran sebelah umah aku dah pasng lame dah...
lepas tu aku repot tu telekom.then after 1 mggu diorg dtg pasang...

problem ke 2 bermula setelah pasang tepon...
klu ikut org y apply skali ngan aku,katenye after 1 week pasang tepon umah,streamyx akan menyusul..tp aku nyer rumah dah dkat sebulan xde lagi...then kene lagi aku sntiasa col agen tu.then dia ckp,follow up ngan person incharge d telekom..n dia bg no phone org tu...
so aku sntiasa tnye cane..boleh dikatakn 3 hari skali aku col..tp jawapan sama.still in progress..pemohonan hantar to KL..hampir 2 blan xde gak nk pasang.last2 aku col lagi org tu,then aku cakap,klu xde xpayah pasng r.lembap sgt..org lain dah bleh pakai dah...
dia plak marah aku balik,katenye jgn mcm tu coz dia dah usaha try col KL hari2...tau pon bosan folo up bnde ni..aku pe tah lg...so dia bg aku 3 hari...n dlm 3 hari,diorg dtg pasang...

notebook lak aku trime after 1 week pasang streamyx kat umah...mmm nasib baik cepat...

problem 3 pada bil tepon plak...mase mule2 time bil,aku kene bayar macam2 r..tp bese r 1st bil.mcm2 cagaran kene..masuk 2nd,3rd n 4th bil aku x pasan y strmyx aku 384kb...then ade bnde lain lg pada bil y aku cnfuse pada bil.everymonth aku kene bayo 25 hengget tuk talian tepon 4km..pelik betul asenye..then aku col 100,tnye pasal ni..dia ckp mmg dlm sistem diorg 384kb..of course la lam sistem korang mcm tu.tp aku apply lain..so dia suh rujuk ngan agen.pulakkkk..

pas2 aku col agen,dia suh rujuk ngan telekom plak...ai main pass2 plak..aku pegi r telekom centre area kuching..dia pon same cek lam sistem gak..katenye 384...mmg r lam sistem korang 384,tp aku apply lain..so aku mntak upgrade y aku nk tu..bleh lak minah kaunter tu ckp,1 msia dah tutp..klu nk upgrade gak,kene amik pakej blockbuster...ai..mahal 2..1mb pakej 1 msia,baru 68 hengget..tp blockbuster 110..rugi2..pas2 dia bleh ckp mybe area aku xde 1mb.xkan xde coz ade ofismate aku duk area atas lagi pada umah aku,dpt 1mb...pelik bebenor...then dia bg alasan lg,katenye mybe fius x ckup..ai xkan r camtu...dorg offer pakej tu kat area skian2 n customer apply pkej skian2..klu xde fius ke,ape ke,tu bukan masalah customer..korang kene buat r cane2 pon..dahla area aku tggal ni,area taman...nevermind..aku tnye lak pasal talian tepon every month plak..pas2 dia blur n g tnye supervisor...bleh lak supervisor bg alasan,suh cari kntraktor y pasang coz katenye sewa ni dimintak oleh kntraktor..pulakkk...mne nk cari...
aiii mmg 1 hari tu aku bengang r ngan minah kaunter ni...dahlah trainee

then aku tlintas nk col person incharge y aku slalu susahkan tu...bile aku ckp bil nama sape,dia bleh igt.coz slalu susahkan dia...hehe...dia ckp mmg aku apply 1mb.dia pon pelik knape 384 plak y jadi..so dia ckp bleh upgrade even 1msia dah tutup...apply baru je xleh...ooo mean minah kaunter td xtau pape la...kan snang klu ckp xtau awal2...kan dah kene marah td..haha...
aku tnye skali sal sewa talian tepon tu..katenye kesilapan teknikal...so dia akan tolak dr akaun aku pasni...ok...igtkan problem setel sampai sini jek rupenye ade lg...

problem ke 4,after 1 week speed dah d upgrade..tp putus2...nape ek...
col 100 buat repot...katenye tepon rosak..dh dtg baiki...tp stil skang rosak lagi..
smlm aku col lg 100...dia ajar cane2 nk detect rosak...so dah buat...n tgk connection slama 30 mnit katenye...dlm 30 mnit ok lagi...after 1hr,putus balik...ai bengang betul aku..
arini xtau r cane..mesti putus lg....

lepas ni,pe agaknye lagi problem...waaaaa..............dah xtahan dah....

3 comments:

  1. broadband ku jugak yg x bnyk hal.... huhuuu

    ReplyDelete
  2. 2 r...ase syg plok pas terminate broadband..tp k na,cverage beruk bang kat umoh sy mcm sakai....1 bar jek...ase mcm duk lam hutan plok..wakakka

    ReplyDelete
  3. pasang lah stremyx..tak byk hal

    ReplyDelete