Thursday, February 3, 2011

Bawang Merah....

Salam...

mmm...entry kali ni nk cite sket pasal bawang merah...
ptg td,aku n mr.HB kuar nk cari barang2 dapur... n main barang y aku nk cari,bawang merah la..
tp kan...xde..banyak kedai y aku masuk..dari y beso smpi kecik..
dr supermarket ke pasor2..tp xde gak...
mmm knfius mak...xkanla CNY,diorg pakai bawang merah plak..

last2,saje2 r aku pusing2 kat area pasar tani..
at last jumpe gak..tp terkezut gile...
RM 10 1 bag..mane x terkezutnye,bese aku beli tuk 1 beg kecik tu,lam 3,4 hengget jek..
ni dah 10 hengget..aku tnye la makcik tu,nape mahal sgt...
katenye harga bawang dah naik..rm22/kg..
ooo no wonderla sume tempat xde bawang..rupenye org dah pulun awal2 beli bawang..
tp terkejut gakla sebb 22 hengget sekilo...
aku dgr jek 10 hengget,terus x beli..

otw balik ke umah,singgah 1 kedai kecik kat area taman ni...
xde jgak bawang tu...mahal katenye..20 hengget sekilo...
mm konfius mak...
mane 1 ni??20 hengget or 22 hengget sekilo....
then aku col adik kat KT...dia ckp mmg hrga bawang dah naik..tp sane 8 hengget sekilo...
mmm xkanla sane 8 hennget sekilo,sini sampi puluh2 hengget sekilo...

smpi2 je kat umah,bukak website KPDNKK..
search r harga bawang merah kat area kuching ni....
aku tgk hrga,xdela mahal sgt...x smpi pon 15 hengget sekilo...
hrga ni on 1 feb 2011...xkanla 2,3 hari hrga dah berubah...

ni la kirenye pgajaran..,ms murah eksen sgt xnak beli..nk tgu habis dulu..
skang,tgk r...

tp korang x patut r naikkan harga sesuka hati...
ish ish....



1 comment: